top of page

Blog

1. dan - 4. 12. 2016
2. dan - 5. 12. 2016

Dijaki GVŠ in ŽŠ smo se podali proti Benetkam, od koder smo z letalom odleteli proti Malagi. Namesto toplega vremena nas je v Malagi pričakal dež. Na letališču so nas pričakali organizatorji in nas prepeljali v Martos.

Dan je bil namenjen spoznavanju Martosa in okolice. Ogledali smo si delovna mesta dijakov ŽŠ. Ogledali smo si tovarno oljčnega olja in slaščičarno. Po popoldanskem počitku, smo se sami odpravili raziskovat Martos in si ogledali nekatere znamenitosti, kot so Mestna hiša, mestno obzidje in cerkev. Večerne ure so bile namenjene druženju.

Ker je bil v torek španski državni praznik, smo se udeležili proslave in praznovanja. Po prihodu v hostel nas je naš kuhar presenetil s tradicionalnim španskim kosilom paello. Popoldne smo se odpravili na bližnji hrib, Piña de Martos, od koder smo imeli čudovit razgled na mesto in oljčne nasade. Po nekaterih informacijah je to največje področje oljčnih nasadov na svetu. Pot nam je bila všeč, zato smo se odločili, da se na vrh ponovno vrnemo. Večer smo preživeli v obilici smeha ob igri pantomime.

Dopoldanske ure smo izkoristili za učenje in počitek, hkrati pa smo nestrpno pričakovali odhod v Jaen na delovno mesto. V popoldanskih urah smo se s kombijem odpeljali v Jaen, kjer so nam razkazali šolo v kateri bomo delali praktično delo. Po večerji smo odšli v bližnji lokal, kjer smo si ogledali nastop flamenca, s pevko in kitaristom.

Današnje dopoldne smo preživeli na praznovanju praznika oliv, kjer smo preizkušali lokalne izdelke in oljčno olje. Popoldne smo namenili rekreaciji. Neketeri smo se spet odpravili na Piña de Martos, drugi pa smo spoznali osnove zumbe, ki nam jih je predstavila profesorica Sandra. Ugotovili smo, da smo nekateri prav nadarjeni za zumbo. Dan smo zaključili v prijetnem druženju ob igranju družabnih iger. Veseli smo, ker smo spoznali nove prijatelje.

3. dan - 6. 12. 2016
4. dan - 7. 12. 2016
5. dan - 8. 12. 2016

Nočni pogled z letala na Malago.

Pred vkrcanjem na letalo.

Martos je mesto pomaranč in oljčnega olja.

Proslava ob državnem prazniku.

Njami, njami!

Cilj našega vzpona na hrib.

Skupinski pozdravček z vrha.

Prvi stik z našim delovnim mestom. Slike sledijo v petek.

V zgodnjih jutranjih urah smo se odpravili na ogled Seville, čudovitega mesta, ki nas je navdušil s svojo lepoto.

Nedelja je bila namenjena ogledu Cordobe, starega španskega mesta, kjer smo spoznali tudi precej španske zgodovine.

Na prazniku oliv.

Mi v laboratoriju.

Eden od laboratorijev.

6. dan - 9. 12. 2016

Dopoldne smo preživeli ob urejnaju spletne strani in nestrpnem pričakovanju popoldneva, ko smo se odpravili na delo. Tam smo se pridružili skupini španskih dijakov in skupaj skuhali agar in po gramu obarvali bakterije. Z delom v laboratoriju smo bili zadovoljni, saj smo ugotovili, da je naše znanje zelo dobro. Presenetilo nas je da dijaki uporabljajo rokavice tudi ob delu z gorilnikom. Kljub temu da smo navodila dobili v španščini smo delo opravili zelo dobro. Večer smo preživeli v prijetnem druženju in sklepanju prijateljstev.

Kuhanje agarja.

7. dan - 10. 12. 2016
8. dan - 11. 12. 2016
11. dan - 14. 12. 2016

Danes dopoldne smo obiskali laboratorij, ki izvaja analize oljčnih listov, zemlje v kateri oljke rastejo in odpadne vode. Analizirajo tudi hrano in površine v restavracijah. Z analizo zemlje in oljčnih listov ugotovijo vsebnost dušika in na osnovi testov svetujejo pridelovalcem, kaj naj dodajajo zemlji. Predstavili so nam tudi spektrometer, s katerimi analizirajo vsebnost kovin v zemlji in oljčnih listih. Presenetilo nas je, da imajo tudi tukaj kemikalije zložene kar po policah.

Popoldne smo zopet odšli na naše delovno mesto, kjer smo pregledali rezultate preteklega dne, barvali po Ziehl - Neelsonu in barvali kapsule bakterij. Barvanje po Ziehl -Neelsonu in barvanje kapsul sta bili za nas novi metodi, zato sta nam bili še toliko bolj zanimivi.

9. dan - 12. 12. 2016

Današnje dopoldne smo preživeli na plantaži oljk, kjer smo dijakom ŽŠ pomagali pri obiranju oliv. Spoznali smo način obiranja oliv, ki nas je presenetil. Delo je zelo težko in poteka tako, da eden od delavcev s strojem trese oljčne veje, ostali pa s palicami tolčemo po oljkah. Olive padajo na velike mreže, ki jih nato odvlečemo na zbirno mesto. Popoldne smo zopet odšli v laboratorij, kjer smo delali antibiogram in razredčitev vzorca na gojišču, naše gostitelje pa smo presenetili s piškoti. Preko interneta smo jim predstavili našo šolo, vsi so bili navdušeni nad opremljenostjo in izgledom naše šole.

10. dan - 13. 12. 2016

Večji del dopoldneva smo preživeli ob urejanju spletne strani. Ker imamo zelo slabo internetno povezavo, nam je to vzelo zelo veliko časa. Nekaj prostih trenutkov pred kosilom smo izkoristili za nakupovanje. Kosilo sta nam danes, na žaru, pripravila Maj in Patrik. Popoldne smo odšli v Jaen, kjer smo preverili rezultate prejšnega dne in bakterije, ki smo jih precepili, pobarvali po Gramu. Nekaj časa smo pri delu opazovali španske dijake s katerimi delamo.

Spektrometer in analitski laboratorij v tovarni v Jaenu.

Današnje dopoldne smo preživeli zelo delovno, nekateri smo se učili, pisali poročilo za laboratorijske vaje, hkrati pa smo tudi urejali našo spletno stran. Analizirali smo rezultate včerajšnjega dela v laboratoriju, saj nam nekatere stvari niso bile povsem jasne, zato smo razlago poiskali na internetu.

Popoldne smo v laboratoriju na selektivna gojišča nacepljali bakterije, kuhali več različnih agarjev in jih sterilizirali v avtoklavu. Na koncu smo pobarvali endospore po Bartholomew in Mittwerjevi metodi, rezultate pa bomo preverili jutri.

Večer smo preživeli v prijetnem druženju, saj so dijaki, ki zaradi dežja niso obirali oljk, pripravili res prijeten in zanimiv družaben večer.

12. dan - 15. 12. 2016

Današnje doppoldne smo zaradi dežja v glavnem preživeli v hostlu in čas izkoristili za učenje. Popoldne smo se odpravili v Jaen, kjer smo pregledali rezultate prejšnjega dne, nato pa so nas tamkajšnji dijaki presenetili z dobrotami, ki so jih prinesli s sabo. Ob prijetnem druženju z njimi smo mi spoznavali Jaen, oni pa našo prelepo Slovenijo.

13. dan - 16. 12. 2016
14. dan - 17. 12. 2016

Danes smo se zjutraj odpravili v Granado, ki nas je osupnila s svojo lepoto.

Danes je zadnji dan. Dopoldne smo spakirali svoje stvari, nekatere smo tudi pustili v Španiji, in e ob dvanajstih odpravili do avtobusa, ki nas je odpeljal na letališče. Tam smo se poslovili od Španije in odleteli proti Italiji od koder nas je GoOpti odpeljal do šole. Vrnili smo se utrujeni in veseli, da smo spoznali še eno novo deželo.

15. dan - 18. 12. 2016

4. december 2016 smo se dijaki BIC Ljubljana odpravili v Španijo, dvotedenski mobilnost naproti. Sredstva za mobilnost smo prejeli iz programa Erasmus+, s pomočjo katerih je šola organizirala pot in bivanje v tujini.